Behringer 2600 semi-modularny analogowy syntezator z 3 VCO i wielomodowym VCF w formacie 8U do montażu w racku
Lata siedemdziesiąte to czas, kiedy syntezatory stawały się coraz lepsze, ponieważ coraz więcej muzyków wykorzystywało ten instrument i tworzyło muzykę, której nikt wcześniej nie słyszał. Wcześniejsze syntezatory były masywnymi i wyrafinowanymi urządzeniami, które kosztowały tysiące dolarów, ale w 1971 roku Alan R. Pearlman i Dennis Colin starali się stworzyć bardziej przenośną wersję swojego masywnego syntezatora modułowego ARP 2500, którą można by używać w warunkach koncertowych i która byłaby przystępna cenowo. Z tej koncepcji wyszedł semi-modularny syntezator ARP 2600, który stał się natychmiastowym hitem i został bardzo ciepło przyjęty przez wielu renomowanych muzyków, w tym Edgara Wintera, Pete'a Townshenda, Herbiego Hancocka i Jean-Michela Jarre'a.
Niezwykle przystępnym cenowo i wyposażonym w jeszcze większa ilość funkcji, hołdem dla tego kultowego syntezatora jest właśnie Behringer 2600.Wyczaruj praktycznie każdy dźwięk, jaki można sobie wyobrazić z niesamowitą finezją i łatwością. W pełni analogowa ścieżka sygnału oparta jest na autentycznym obwodzie ARP 2600 z lat 70. z parowanymi tranzystorami i tranzystorami JFET. Posiadanie 2600 jest jak posiadanie kawałka historii, który pozwala na odtworzenie ponadczasowych klasyków lub ukształtowanie własnej muzycznej ścieżki.
Główne cechy
- Niesamowity syntezator analogowy z potrójną konstrukcją VCO pozwala na tworzenie niesamowicie tłustych brzmień
- Autentyczne odwzorowanie oryginalnych układów „2600” z parowanymi tranzystorami i tranzystorami JFET
- Architektura semi-modularna nie wymaga patchowania w celu uzyskania natychmiastowych efektów
- 3 VCO, każdy z trybem LFO, wejściami FM i wyjściami Z różnymi kształtami fali dla ogromnej palety możliwości tonalnych.
- Wielomodowy VCF z dedykowanym wyjściem filtra dolnoprzepustowego z dodatkowym przełączanym wyjściem high / notch
- Niesamowita gama modułów, w tym modulator pierścieniowy, procesor opóźnienia, sample & hold, wyzwalacz Schmitta i śledzenie obwiedni
- Generatory obwiedni ADSR i AR z przełączanym time factor
- Realistyczny cyfrowy pogłos sprężynowy dla inspirujących efektów dźwiękowych
- Generator szumów z płynną zmianą „koloru”
- 2 dedykowane LFO z wyjściami impulsowymi i sinusoidalnymi
- Opcja przełączanego filtra końcowego (PFD) / falownika w procesorze napięciowym
- Wejście różnicowe (+/-) VCA z liniowymi i wykładniczymi wejściami sterującymi
- Dodatkowe funkcje obejmują tłumik, mikser, falownik, ogranicznik prędkości narastania i 4-drożny multiplexer dla kreatywnej elastyczności patchowania
- Zewnętrzne wejście audio do przetwarzania zewnętrznych źródeł dźwięku
- 58 suwaków i 15 przycisków zapewnia bezpośredni dostęp do wszystkich parametrów w czasie rzeczywistym
- 83 Wejścia / wyjścia do patchowania dla maksymalnej elastyczności konfiguracji
- Wyjście słuchawkowe wysokiej mocy z kontrolą poziomu
- Kompleksowa implementacja MIDI z wyborem kanału MIDI i priorytetu głosu
Product Features
- Amazing analog synthesizer with triple VCO design allows for insanely fat music creation
- Authentic reproduction of original "2600" circuitry with matched transistors and JFETs
- Semi-modular architecture requires no patching for immediate performance
- 3 VCOs, each with LFO mode, FM inputs, and multiple wave-shape outputs for an awe-inspiring palette of tonal possibilities
- Multi-mode VCF with dedicated low-pass output with additional switched high/notch output
- Incredible range of modules including ring modulator, lag processor, sample & hold, Schmitt trigger and envelope follower
- ADSR and AR Envelope generators with switchable time factor
- Realistic digital spring reverb for inspiring sound effects
- Noise Generator with continuously variable colour
- 2 dedicated LFOs with pulse and sine wave outputs
- Switched Post Filter Distortion (PFD) / Inverter option on voltage processor
- Differential (+/-) input VCA with both linear and exponential control inputs
- Additional functions include attenuator, mixer, inverter, slew rate limiter and 4-way multiple for creative patching flexibility
- External audio input for processing external sound sources
- 58 Faders and 15 buttons give you hands-on direct and real time access to all parameters
- 83 Patch cable input / outputs for the ultimate in configuration flexibility
- Powerful headphone output with dedicated level control
- Comprehensive MIDI implementation with MIDI channel and Voice Priority selection
2600
The 1970s was a time when synthesizers were truly coming into their own as more and more musicians were adopting the instrument and making music that no one had ever heard before. Earlier synthesizers were massive and sophisticated devices that cost thousands of dollars but in 1971, Alan R. Pearlman and Dennis Colin sought to create a more portable version of their massive ARP 2500 modular synth which they could market more towards musicians. Out of this concept came the ARP 2600 semi-modular synthesizer which became an instant hit and was quickly adopted by lots of renowned musicians including Edgar Winter, Pete Townshend, Herbie Hancock and Jean-Michel Jarre to name a few.
An ultra-affordable and even more feature-packed homage to that iconic synthesizer comes in the form of the Behringer 2600. Conjure up the virtually any sound imaginable with incredible finesse and ease. The pure analog signal path is based on the authentic ARP 2600 circuitry from the 70s with matched transistors and JFETs. Owning a 2600 is like having your piece of history enabling you to re-create timeless classics or forge your own musical path.
True to the Original
Great care has been taken in engineering the 2600, including the true-to-the-original analog circuitry, semi-modular architecture and triple VCO designs that come together to recreate classic tones that are evocative of classic electronic music. This highly focused attention to detail is what gives the 2600 its ultra-flexible sound shaping capability. It gives you the ability to cover a lot of amazing tones from super-fat bass, tasty leads – all the way to full on dreamy ambience from the far reaches of your imagination.
Big, Fat Tones
The synthesizer tracks laid down in the 1970s and 80s in progressive rock, wave and synth-pop have become classics and have inspired many other artists. The 2600 lets you recreate all that magic – or design some incredible and original sounds that will make you a legend in your own right!
Ready to Rock
Just like the original, the 2600 is a semi-modular synthesizer which allows you to start making music without having to plug patch cables into different modules. But don’t let that stop you, the 2600 features 83 patch cable ins and outs so you can configure it anyway you want.
Make Waves
Make Waves
The 2600 features 3 VCOs with FM inputs. You can even patch the VCOs’ default waveforms to square, triangle, saw, sine or pulse which allows for an awe-inspiring palette of tonal possibilities. Any of the VCOs can also be switched to operate as a low frequency oscillator while the multi-mode VCF acts as the VCO mixer of the 2600 where VCO’s one, two and three can be blended. Combine that with its integrated resonance control, filter mode switch and the ability to output to other areas of the synth and the 2600 becomes a fantastic and flexible tool for creating a diverse palette of tones that will truly blow away your audience.
The Cherry on Top
The Cherry on Top
To top off the already amazing array of waveforms and mixing capabilities of the 2600, an incredible range of modules and effects are at your disposal including a ring modulator, lag processor, sample and hold, Schmitt trigger, envelope follower, a noise generator with continuously variable color and even a realistic sounding digital spring reverb to add spaciousness and a sense of scale to your music. We’ve even included 2 dedicated LFOs with pulse and sine wave outputs.
Time to Attack
With the integrated ADSR and AR envelope generators of the 2600, you can create some truly dynamic progressions in your songs. Set the Attack, Decay, Sustain and Release low to get short and softer sounding notes then slowly slide the faders up; opening up your notes to give your song some tension before that big drop everyone’s been waiting for. If simple ADSR controls are not enough, then you can get even more creative by flipping the Time Factor switch to either x2, x1 or x0.5. This gives you more control over the shape of the envelope so you can have notes that are short and percussive or long and atmospheric.
Shape Your Tone
The VCA section of the 2600 offers even more tone-shaping possibilities alongside the VCF which can then be blended in the Mixer section. Within the VCA section, you can set the initial gain of the circuit and route signals to any of the input jacks and adjust the gain using the sliders. The VCA also features differential inputs for both linear and exponential response which accept control voltage signals via 3.5 mm jacks.
Controls and Connectivity
We just can’t help ourselves – like you, we’re gear heads too. For those who want the numbers the 2600 has 78 faders and buttons, all laid out in a highly intuitive format that puts the joy back into your music creation.
SPECIFICATION
Input
VCO 1 / 2 / 3
- Frequency modulation (FM) control 11 x 3.5 mm TS jacks, CV range: -10 V to +10 V
- Pulse width modulation (PWM) 2 x 3.5 mm TS jack, CV range: -5 V to +5 V, 1 V/10%
VCF
- Audio 5 x 3.5 mm TS jacks, 50 kΩ unbalanced
- Control 3 x 3.5 mm TS jacks, CV range: -10 V to +10 V
ADSR / AR envelope generator
- S&H clock 1 x 3.5 mm TS jack, threshold: > 6 V
- Gate in 1 x 3.5 mm TS jack, threshold: +4 V
- Trig in 1 x 3.5 mm TS jack, threshold: +5 V
VCA
- Audio 2 x 3.5 mm TS jacks, 50 kΩ unbalanced
- Control (linear 1 x 3.5 mm TS jack, CV range: -10 V to +10 V
- Control (exponential) 1 x 3.5 mm TS jack, CV range: -10 V to +10 V
Mixer / Reverb
- Audio 2 x 3.5 mm TS jacks, 50 kΩ unbalanced
- Left / right inputs 2 x 3.5 mm TS jacks, 50 kΩ unbalanced
LFO
- Ext vib in 1 x 3.5 mm TS jack, 50 kΩ unbalanced