- Opis
-
Szczegóły
SPECYFIKACJADane ogólne- Klawiatura dynamiczna, 49-klawiszy, funkcja zmiany oktaw (2 oktawy w dół i w górę),
- Podział klawiatury (Split) na dwa zakresy, górny i dolny,
- Koło modulacji (tylko wersja z klawiaturą),
- Kontroler Pitch Stick, bez punktu zerowego pośrodku (tylko wersja z klawiaturą),
- Programowana regulacja zmiany wysokości dźwięku Pitch: do 4 oktaw w górę i w dół,
- Osobne ustawienia zakresów Pitch w górę i w dół: -12 lub -24 półtonów, + 2 półtony,
- 1 wejście dla sterownika nożnego Sustain,
- 1 wejście dla pedału ekspresji.
Interfejs użytkownika- 3-pozycyjny wyświetlacz LED, 23 pokrętła i ponad 20 przycisków do edycji brzmień i programowania ustawień instrumentu.
Sekcja oscylatora- Oscylator z wieloma różnymi rodzajami przebiegów (tradycyjne analogowe, rozszerzone analogowe, pulse, obliczane w czasie rzeczywistym przebiegi algorytmiczne dla syntezy addytywnej, FM i formatowej),
- Pokrętło konfiguracji OSC z 11 kategoriami (Pitch, Shape, Osc Sync, Noise Mix, Osc 2 Detune, Sine Mix, Tri Mix, Saw Mix, Square Mix, Freq Modulation, Amp Modulation).
Sekcja filtra- Do wyboru: Filtr dolnoprzepustowy i pasmowo-przepustowy o nachyleniu 12 dB (2-rzędu), 24 dB (4-rzędu), filtr górno-przepustowy oraz filtry drabinkowe Ladder M i Ladder TB,
- Regulacja: Częstotliwość odcięcia filtra, rezonans, poziom obwiedni, poziom obwiedni kontrolowany dynamiką klawiatury,
- Obwiednia ADR/ASR,
- Przypisanie reakcji filtra do zakresu klawiatury: wyłączony, 1/3, 2/3 lub cała,
- Regulowany efekt przesterowania dla filtra.
Sekcja modulacji- LFO generuje przebiegi: trójkątny, kwadrat, piło-kształtny, odwrócona piła lub sample and hold. LFO można przypisać do zmiany częstotliwości odcięcia filtra i modulacji oscylatora. Tempo LFO możne być synchronizowane z Master Clock,
- LFO można przełączyć do polifonicznego trybu Env o czterech różnych charakterystykach i w ustawieniu sample and hold manualnie wyzwalać z klawiatury (polifoniczny S/H),
- Arpeggiator: Zakres: 1 – 4 oktawy. Rodzaje: W górę, w dół, góra/dół i losowy. Tempo przebiegów arpeggio synchronizowane z Master Clock,
- Obwiednia ADR/ASR, kontrola dynamiki (velocity) wł./wył., odwrotny kierunek obwiedni wł./wył.
Sekcja wzmacniacza- Obwiednia ADR/ASR, sterowanie dynamiką (velocity) wł./wył., regulacja wzmocnienia,
- Indywidualna kontrola położenia w panoramie Pan dla programu.
Sekcja Performance- Tryby głosowe Voice: Poly, Legato z portamento, Mono, True Unison 1, 2 i 3,
- Cztery programy brzmieniowe, które można układać w warstwy i używać w trybie wielobrzmieniowym.
Efekty- Sekcja FX z efektami Flanger, Phaser, Ring Modulation, Chorus, Ensemble oraz Drive,
- Sekcja Delay z nabiciem tempa, czterema poziomami wybrzmienia feedback, stereo ping-pong, regulacja poziomów dry/wet. Tempo Delaya można synchronizować do Master Clock,
- Sekcja pogłosu Reverb z pięcioma algorytmami (Room, Stage 1, Stage 2, Hall 1, Hall 2).
Pamięć- Programy (pojedyncze barwy): 8 x 50 (400) komórek,
- Performance (brzmienia złożone): 4 x 50 (200) komórek.
Wyjścia audio- 4 wyjścia. Każdą z warstw brzmieniowych można przypisać do innego wyjścia,
- Wyjście słuchawkowe,
- Nisko-szumowe, 24-bitowe przetworniki cyfra-analog działające w wysokiej rozdzielczości.
MIDI- Wszystkie pokrętła i przełączniki wysyłają i odbierają komunikaty Control Change,
- Zapis programów przez System Exclusive. Zapis jednego programu lub wszystkich naraz,
- Master Clock synchronizowany do tempa podanego przez MIDI,
- Funkcja Soft Thru.
Złącza- 4 liniowe wyjścia audio – złącza jack 6,35 mm, niesymetryczne,
- Wyjście słuchawkowe Stereo – złącze stereo jack 6,35 mm,
- Wejście Sustain Pedal – jack 6,35 mm Można podłączyć różne sterowniki nożne, np. Roland DP-2, DP-6, Yamaha FC-4, FC-5, Fatar VFP1-25 itp.,
- Wejście Control Pedal – stereo jack 6,35 mm, TRS. Do podłączenia sterowników Yamaha FC-7, Roland EV-7, Roland EV-5, Korg EXP2 lub Korg XVP10.,
- Port USB obsługujący MIDI,
- MIDI In, MID Out – 5-pinowe złącza DIN.
Akcesoria w zestawie- Instrukcja obsługi,
- Kabel zasilania ze złączem IEC C14,
- Uchwyty do montażu w racku (tylko wersja rack).
Wymiary- Nord Lead A1: 864 x 94 x 272 mm,
- Nord Lead A1R: 466 x 115 x 169 mm.
Waga- Nord Lead A1: 4.85 kg,
- Nord Lead A1R: 3 kg.
OPIS SZCZEGÓŁOWYNord Lead A1 to syntezator o rewelacyjnym brzmieniu, działający w oparciu o technologię modelowania analogowego, z uproszczonym i przez to oferującym potężne możliwości interfejsem użytkownika.Lead A1 – szybki i skutecznyLead A1 idealnie sprawdza się we wszystkich gatunkach muzycznych zarówno na scenie, jak i w studiu nagrań. Dzięki dokładnie przemyślanemu interfejsowi użytkownika Lead A1 zachęca do eksperymentów, umożliwia szybsze programowanie barw i zapewnia fantastyczne rezultaty brzmieniowe.Najważniejsze informacje:Oscylatory- Unikatowa sekcja oscylatorów,
- 8 konfiguracji parametrów oscylatora,
- Pitch, Detune, Shape, Sync, AM, Noise, Sub Mix, FM,
- Tradycyjne, analogowe i cyfrowe przebiegi,
- Tryb Unison.
Modulacja- LFO z 5 rodzajami przebiegów,
- Obwiednia modulacji,
- LFO działa jako dodatkowa obwiednia ModEnv.
Filtry- Filtry dolnoprzepustowe o nachyleniu 12 i 24 dB/okt.,
- Filtry górno-przepustowy i pasmowo-przepustowy,
- Symulacje filtrów tranzystorowego i diodowego drabinkowego z syntezatorów Mini (Moog) i TB-303.
Efekty- Ensemble, Chorus, Phaser, Flanger, Ring Modulator, Drive.
Tryb Performance- 4-częściowy multitimbral,
- Synchronizacja Arpeggiatora, LFO i efektu delay przez Master Clock,
- Funkcja Morph obsługiwana za pomocą koła modulacji i dynamiką Velocity,
- MIDI przez USB.
Nowe funkcje- Mutator – NOWOŚĆ,
- Przycisk Like – NOWOŚĆ
- Super tłusty tryb Unison.
Najlepsze modelowanie analogowe…Sercem syntezatora Lead A1 jest nowa sekcja modelowania analogowego. Do czynienia mamy z wirtualnie analogową syntezą na zupełnie nowym, najwyższym poziomie. Dzięki temu, na drodze modelowania odtworzyć można z niespotykanym dotąd realizmem cały, analogowy tor sygnałowy. To daje nieograniczone możliwości brzmieniowe.Lead A1 to syntezator niezwykle wszechstronny i uniwersalny. Ze swoją 24-głosową polifonią i czterema działającymi równolegle warstwami brzmień daleko wykracza ponad to, co potrafią modne ostatnio, jednak ograniczone w kwestiach możliwości repliki syntezatorów analogowych.… w połączeniu z najbardziej intuicyjnym interfejsemZa podstawę projektu Lead A1 posłużył zupełnie nowy, przemyślany w detalach panel sterowania. Taki układ interfejsu zaprojektowano kierując się życzeniami profesjonalnych użytkowników – nawet tych najbardziej doświadczonych w programowaniu – którzy zawsze chcą uzyskać idealne brzmienie w studiu lub na koncercie, tak szybko, jak to możliwe. Lead A1, z nową, unikalną sekcją oscylatora, zaprogramowaną wstępnie matrycą modulacji i uproszczoną sekcją obwiedni ADR, pozwala na szybkie tworzenie barw i łatwe eksperymenty z dźwiękiem. Teraz wszystkie, niesamowite barwy możesz tworzyć znacznie szybciej, niż to zazwyczaj jest możliwe w instrumentach o takim potencjale.Sekcja oscylatorówW nowej sekcji oscylatora Lead A1 znalazło się 47 różnego rodzaju przebiegów, od klasycznych fal analogowych do cyfrowych harmonicznych i nieharmonicznych. Dzięki unikalnym ustawieniom konfiguracji programowanie przebiega znacznie szybciej niż do tej pory. Zacznij od wyboru fali dla Oscylatora, wybierz jedno z ustawień konfiguracji OSC CONFIG – Pitch, Detune, Shape, Sync, Sub Mix, FM, AM lub Noise – i użyj pokrętła Adjust, aby dopasować ustawienia tej konfiguracji. W rezultacie programowanie staje się niezwykle łatwe, bez konieczności typowej, skomplikowanej edycji parametrów toru sygnałowego, cały czas z możliwością eksperymentowania. Taki sposób tworzenia dźwięków zachwyci zarówno zaawansowanych jak i mniej doświadczonych programistów barw.Konfiguracje w sekcji OscylatoraPitch – regulacja wysokości dźwięku oryginalnego oscylatora.DeTune – sygnał drugiego oscylatora, z regulacją wysokości dźwięku.Sub Mix – sygnał drugiego oscylatora, z wyborem kształtu przebiegu i wysokości dźwięku.Shape – kształtowanie przebiegów Panel Analog, Extended Analog i Fixed Pulse za pomocą tradycyjnych metod, pozostałe przebiegi zmieniane są na drodze procesu kształtowania spektralnego.Sync – symulacja Hard Sync poprzez dodanie dodatkowego oscylatora służącego za referencyjny dla synchronizacji.FM – modulacja oscylatora 1 w wysokich częstotliwościach, za pomocą fali sinus z oscylatora 2. Do wyboru jest kilka różnych zakresów wysokości dźwięku dla oscylatora 2 (od -12 do +48 półtonów).AM – tworzenie amplitudy modulacji (Amplitude Modulation) z wykorzystaniem drugiego oscylatora.Noise – dodanie szumu do oryginalnego sygnału, z ustawieniem poziomów za pomocą Osc Control.FiltryW sekcji filtra Lead A1 znajdują się klasyczne filtry Low Pass 12 i 24 dB, High Pass i Band Pass, a także pierwszorzędne symulacje filtrów diodowego i drabinkowego z legendarnych syntezatorów Mini i TB-303, wykorzystane także w modelu Lead 4. Dzięki technologii modelowania filtry z Lead A1 oddają prawdziwy charakter i reakcję oryginałów, co pozwala na wszechstronne kształtowanie brzmienia z najwyższą precyzją. Filtry działają niezwykle płynnie i cechuje je ciepły, analogowy charakter.LFO i ModulacjaLead A1 posiada LFO z wyborem kształtu fali i trój-fazową obwiednię modulacji ADR. Częstotliwość LFO można zsynchronizować z zegarem master clock, natomiast obwiednię modulacji można wyzwalać ustawieniami Velocity i/lub przez LFO. Dostępna jest również funkcja działania odwrotnego Invert. Dzięki intuicyjnemu rozmieszeniu funkcji na panelu przednim, aktualne ustawienia modulacji są zawsze widoczne, co ułatwia kreowanie niesamowitych barw.EfektyW sekcji efektów Lead A1 znajdziemy dwa, nowe i niezwykłe modele efektów analogowych – Ensemble i Chorus, stworzone na wzór efektów z konkretnych syntezatorów analogowych. Efekty te nadają brzmieniu klasycznego ciepła i analogowego charakteru. Oprócz tego, dla każdej warstwy, dostępne są znakomicie brzmiące efekty Ring Modulation, Phaser, Flanger lub Drive, oraz dodatkowo osobny Delay i Reverb.Koło modulacji i Velocity MorphMorph to klasyczna dla syntezatorów Nord funkcja, pozwalająca równocześnie sterować dowolnymi parametrami Lead A1 za pomocą koła modulacji, sterownika nożnego lub dynamiką (velocity). Funkcja Morph jest bardzo łatwa w użyciu – przytrzymaj przycisk Morph i wybierz ustawienie dowolnie wybranej gałki.Nowe funkcje dostępne od 2014 r.Przycisk LikeUnikalnym rozwiązaniem w Nord Lead A1 jest nowy przycisk LIKE, prosta i absolutnie praktyczna funkcja do użycia w trakcie tworzenia brzmień. Kiedy programujesz barwy, często nie masz pewności, czy barwa brzmi już idealnie. Teraz możesz po prostu “Polubić” to, co stworzyłeś w Lead A1 zapisując brzmienie w domyślnej komórce i kontynuować edycję. Możesz polubić nawet do 50 różnych wersji i przełączać się między nimi porównując polubione brzmienia, albo wrócić do jednej wybranej wersji wśród „polubionych” i poddać ją dalszej edycji. Kiedy skończysz, zapisujesz ulubioną barwę lub barwy do pamięci Lead A1.Funkcja MutateTwórz różne odmiany wybranej barwy korzystając ze znanej z modelu Lead 4 funkcji Mutate. Zakres zmiany barwy dla jednego a może wszystkich parametrów ustawiasz wcześniej w procentach. Oprócz tego dostępna jest też szalona funkcja Randomize, za pomocą której stworzysz zupełne nowe brzmienie wybierając dla wszystkich parametrów ustawienia losowe.UnisonZ zupełnie nowym, “Tłustym-Jak-Trzeba” trybem Unison Lead A1 może stanąć w szranki z dowolnym, klasycznym instrumentem analogowym.ArpeggiatorSyntezator Lead A1 posada cztery niezależne Arpeggiatory, działające w trybach Up/Down oraz Random, z przebiegami obejmującymi zakres do 4 oktaw. Wszystkie lub dowolny z arpeggiatorów można zsynchronizować z zegarem Master Clock instrumentu.Master ClockW sercu Lead A1 tyka zegar Master Clock, do którego można synchronizować Arpeggiator, LFO oraz efekt Delay. Tempo Master Clock w ustawieniu slave można przyporządkować do tempa podanego z zewnątrz za pomocą MIDI. Przycisk Tap-tempo, służy do nabicia tempa do rytmu granego przez perkusistę lub tempa podkładów muzycznych.Warstwy i brzmienia dzieloneCztery identyczne syntezatory o tak potężnych możliwościach uruchomione razem dają efekt zapierający dech w piersiach. W trybie Split na każdą stronę przypadają dwie barwy. Dzięki funkcji Hold możesz przytrzymać wybrane brzmienie pod spodem, na wierzchu używając w tym czasie innego brzmienia.Tryb Multi EditNowością w Lead A1 jest tryb Multi-Edit do edycji i sterowania brzmieniami z czterech warstw równocześnie. Gdy zapiszesz ten tryb jako część programu Performance, możesz w czasie rzeczywistym kontrolować wszystkie cztery brzmienia Lead A1.Cztery wyjściaLead A1 posiada cztery niezależne wyjścia audio, z możliwością skierowania każdej z czterech warstw brzmieniowych syntezatora na osobne wyjście. Co więcej, każde z brzmień można ustawić w panoramie za pomocą regulacji dostępnej na panelu górnym Lead A1.Sound ManagerWraz z Lead A1 użytkownik otrzymuje oprogramowanie Nord Sound Manager dla systemów OS X i Windows. Sound Manager to specjalna, prosta w obsłudze aplikacja, służąca do organizacji, archiwizacji i transferu programów brzmieniowych.MIDILead A1 obsługuje MIDI przez USB, zatem syntezator można szybko i wygodnie połączyć z sekwencerem lub oprogramowaniem Sound Manager. Wszystkie pokrętła Lead A1 wysyłają komunikaty MIDI Control.Sprzęt na lataLead A1 i Lead A1R, tak jak wszystkie instrumenty Nord, są produkowane ręcznie, z dbałością o najmniejsze detale i jakość, w zakładach Norda w Sztokholmie.W wersja z klawiaturą montowana jest 49-klawiszowa klawiatura Fatar® o super szybkiej reakcji. Wersja rack/desktop, nie licząc klawiszy, koła modulacji i sterownika pitch, posiada w 100% identyczny zestaw funkcji co wersja z klawiaturą, i nadaje się do użycia zarówno na scenie jak i w studio.Wyposażone w pełni metalową obudowę, solidne regulatory i stworzone z najwyższą dbałością o jakość syntezatory Lead A1 i A1R to instrumenty, które posłużą ci do końca życia, a nawet jeszcze dłużej. - Klawiatura dynamiczna, 49-klawiszy, funkcja zmiany oktaw (2 oktawy w dół i w górę),
- Dostawa
-
Szczegóły dostawy produktu Nord Lead A1 - syntezator
Wysyłka z Warszawa, Polska.
Dostawa do
Jeżeli chcesz zobaczyć dokładne metody dostawy dostępne w Twojej lokalizacji, uzupełnij powyższe pola.
- Zadaj pytanie
-
Zadaj pytanie odnośnie produktu
- Recenzje (0)
-
0.0
0 recenzji
Oceń ten produkt jako pierwszy
-
O producencie Nord
Nord jest szwedzką firmą założona w 1983 roku przez Hansa Nordeliusa. Produkuje ona takie sprzęty jak pianina, syntezatory, organy, głośniki, oprogramowania i akcesoria z nimi związane. Marce kilkukrotnie przyznano wyróżnienia, a jej produktów używali tacy artyści jak Derek Sherinian czy Elbow.
Firma
- Siedziba producenta: Szwecja
- Średnia ocena produktów: 5.0
Produkty
- Liczba produktów: 49
- Liczba dostępnych produktów: 35
Statystyki napraw