- Opis
-
Szczegóły
B-STOCK. Produkt pochodzi ze zwrotu lub był użyty do testów na potrzeby naszego zespołu. Został sprawdzony i jest sprawny. Może posiadać drobne ślady użytkowania. Posiada pełną gwarancję.
Wszystkie produkty sprzedawane w naszym sklepie, które były otwierane są oznaczone jako B-STOCK.
--
RØDE ProcasterMikrofon Procaster jest nową propozycja dla świata broadcastu od firmy RØDE. Dedykowany jest rozgłośniom radiowym i wszystkim zastosowaniom lektorskim. Jego charakterystyka jest tak ukształtowana by głos przez niego przetwarzany był czytelny oraz atrakcyjny brzmieniowo dla słuchaczy. Specjalnie zawieszona dynamiczna kapsuła zapobiega przenoszeniu zakłóceń typu wstrząsy itp.
RØDE Procaster skutecznie tłumi wszelkie zbędne dźwięki przez co sygnał podawany na wysokiej jakości wyjście symetryczne jest wolny od dźwięków otoczenia. Sprawdzi się w pomieszczeniach nie dostosowanych akustycznie do emisji / nagrań głosu lektora.
Cechy charakterystyczne:
Radiowe brzmienie,
Wysoka jakość dźwięku,
Dynamiczna kapsuła zoptymalizowana do zastosowań broadcastowych
Niskoimpedancyjne wyjście symetryczne
Specjalne zawieszenie kapsuły redukujące zakłócenia
Wewnętrzny filtr redukujący głoski wybuchowe
Wytrzymała metalowa konstrukcja
Zaprojektowany i wyprodukowany w Australii
Dane techniczne:
Rodzaj wkładki: dynamiczna
Charakterystyka: Kardioidalna
Pasmo przenoszenia: 75 Hz - 18 kHz
Impedancja wyjściowa: 320 Ohm
Czułość: -56 dB 1 Volt/Pascal (1.6 mV @ 94 dB SPL) +/- 2 dB @ 1kHz
Waga: 695g
Wymiary: 214mmH x 53mmW x 53mmDAkcesoria standardowe
RM2 - uchwyt do statywu, adapter 3/8" , pokrowiec ZP1
Akcesoria opcjonalne
PSM1 - kosz mikrofonowy, PSA1 - ramię mikrofonowe, DS1 - statyw biurkowy, Tripod - statyw biurkowy - Dostawa
-
Szczegóły dostawy produktu RODE Procaster - Mikrofon dynamiczny B-STOCK
Wysyłka z Warszawa, Polska.
Dostawa do
Jeżeli chcesz zobaczyć dokładne metody dostawy dostępne w Twojej lokalizacji, uzupełnij powyższe pola.
- Zadaj pytanie
-
Zadaj pytanie odnośnie produktu
- Recenzje (2)
-
4.9 / 5
2 recenzje
Recenzje klientów
-
Jakość Trwałość Wygląd Cena PROCASTER, to mikrofon produkowany od kilkunastu, przeznaczony do profesjonalnych zastosowań broadcastowych (radio, telewizja), lektorów czy podkastingu (chociaż dla tej grupy odbiorców RODE przygotował nowszy produkt - PodMic). PROCASTER jest też poniekąd odpowiedzią RODE na przemsłowy standard w tej dziedzinie, znany od ponad pół wieku mikrofon SM7, obecnie (od 25 lat :)) w wersji B. Podobieństwa? Oba to mikrofony dynamiczne, tzw, wielkomembranowe (jak na dynamiczne), z doskonałą izolacją elektromagnetyczną, niwelującą wpływ pól magnetycznych w studio (kiedyś zwłaszcza monitorów) na pracę mikrofonów. PROCASTER ma też brzmienie mocno zbliżone do SM7B, ale nie jest ono identyczne. Po pierwsze PROCASTER ma więcej niskich częstotliwości, zwłaszcza w aplikacji "close talk" czyli właśnie tak jak w radiu czy tv. Wynika to z faktu, że kapsuła z nim zamontowana jest znacznie bliżej grilla, niż kapsuła w SM7B. Jednak już przy odległości 5-10cm balans tonalny zmienia się na korzyść: zmniejsza się nieco ogólna zawartość niskich częstotliwości a rośnie nieco wysokich. Tu też warto zauważyć, że PROCASTER jest raczej ciemnym mikrofonem, podobnie jak SM7B. Ma bardzo wyrównaną charakterystykę przenoszenia, z niewielkim, rzędu 2dB podbiciem w okolicach 160Hz, potem nimimalne tłumienie, -1dB, w zakresie 300-400Hz i dalej powolny wzrost, osiągający maksim podbicia, ok. 4dB, w zakresie prezencji, czyli 4-10kHz, ale jest to podbicie bardzo łagodne i wyrównane. Dla tego przy odległości ok. 10cm od mikrofony PROCASTER brzmi bardzo dobrze, powiedziałbym nawet, że "emisyjnie". SM7B również ma podbicia w tym zakresie, ale dosyć nierówne, choć podobnie max do +4dB i to przy użyciu wbudowanego filtru Mid Boost - PROCASTER nie posiada żadnych wbudowanych filtrów, więc jakąkolwiek ewentualną korekcję musimy przeprowadzić za pomocą zewnętrznych urządzeń. Porównując parametry techniczne: PROCASTER posiada typową skuteczność jak dla mikrofonów dynamicznych -56dB (o 3dB większą niż SM7B, jakkolwiek nie jest to duża różnica); jeśli chodzi o górną granicę przenoszenia to RODE dla PROCASTERA podaje 18kHz, z kolei Shure dla SM7B 20kHz, jednak brałbym na to sporą poprawkę, bo oba mikrofony brzmią tu podobnie a nawet mam wrażenie, że PROCASTER ma ciut więcej wysokich. Pamiętajmy jednak, że są to mikrofony przede wszystkim radiowe, lektorskie, a w głosie ludzkim właściwie nie ma żadnych treści powyżej 12kHz. PROCASTER (podobnie jak SM7B) bardzo dobrze radzi sobie z sybilantami. Z kolei nie bardzo radzi sobie ze zgłoskami wybuchowymi, i to pomimo wbudowanego pop-filtru już w samym mikrofonie, dla tego od razu zalecam zakup gąbki RODE WS2, która wygląda bardzo profesjonalnie z mikrofonem, lub innej podobnej. W komplecie fabrycznym mamy z mikrofonem sztywny uchwyt RM2, ale niestety nie jest on zbyt sztywny, więc jeśli chcemy mieć mikrofon na nim zamontowany, to musimy uważać, aby nie stuknąć w statyw bo może to być słyszalne w mikrofonie, tym bardziej, że PROCASTER nie ma jakiejś super amortyzacji kapsuły (SM7B ma i świetnie sobie radzi z wszelką manipulacją mikrofonem). Dla tego polecam też raczej zamontowanie PROCASTERA za pomocą uchwytu elastycznego. Producent oferuje dedykowany uchwyt (koszyk) PSM1, ale kosztuje on ponad 200zł. Na szczęście konstrukcja PROCASTERA pozwala na użycie tanich i ogólnodostępnych koszyków uniwersalnych (tych samych, które służą do zamocowania mikrofonów pojemnościowych). Przetestowałem takie rozwiązanie i jest bardzo skuteczne; redukcja dźwięków pochodzących od uderzeń w statyw lub ramię na poziomie 20dB i więcej. Podsumowując: ogólnie za połowę ceny mamy mikrofon brzmieniowo bardzo zbliżony do SM7B; mikrofon bardzo solidnej konstrukcji i słusznej wadze - ok. 700g (SM7B - ok 770g). Ma większą skuteczność o 3dB, niby to niewiele, ale zawsze coś :) no i też wygląd typowego mikrofonu broacastowego. Z minusów: musimy pamiętać o zakupie gąbki (RODE WS2; SM7B ma już 2 gąbki w zestawie sprzedażowym) oraz prawdopodobnie konieczności dokupienia koszyka elastycznego, tzw. "pająka" do izolacji PROCASTERA od wszelkich wibracji, które mogą pochodzić od statywu (lub ramienia). Niemniej pomimo tych drobnych minusów mogę śmiało polecić ten mikrofon, zwłaszcza, że używam go (a właściwie to ich :)) od ponad 15 lat i zastanawiam się nad zakupem kolejnych :)
-
Jakość Trwałość Wygląd Cena OK
-
O producencie RODE
RODE jest australijską firmą założoną w 1967 roku przez Henry'ego i Astrida Freedmana. Skupia się na produkcji profesjonalnych mikrofonów i związanych z nimi akcesoriów. Z tej ponad 50 letniej marki korzystają profesjonalne studia nagraniowe i artyści.
Firma
- Siedziba producenta: Australia
- Średnia ocena produktów: 4.9
Produkty
- Liczba produktów: 321
- Liczba dostępnych produktów: 272
Statystyki napraw