ABC MIKROFONÓW: efekt zbliżeniowy, filtry, zasilanie phantom

ABC MIKROFONÓW: efekt zbliżeniowy, filtry, zasilanie phantom

ABC MIKROFONÓW: efekt zbliżeniowy, filtry, zasilanie phantom

Opublikował(a) Redakcja 13 dni temu 271 unikalnych wyświetleń 2 komentarzy

EFEKT ZBLIŻENIOWY

Często mówiąc o umieszczeniu mikrofonu, usłyszysz termin „efekt zbliżeniowy”. Jest to zjawisko, którego doświadczasz, gdy mikrofon o charakterystyce kardioidalnej jest przesuwany bliżej źródła dźwięku (lub gdy źródło zbliża się do mikrofonu), a jego odpowiedź basowa wzrasta. Podczas nagrywania wokali wokalista może zbliżyć się do mikrofonu i uzyskać bogatszy, bardziej intensywny dźwięk. Jest to również klasyczna technika dla lektorów, aby brzmieć głębiej i bardziej intymnie. Jeśli odczuwasz zbyt duży efekt zbliżeniowy, ale nie chcesz zmieniać pozycji mikrofonu, możesz skorzystać z filtru górnoprzepustowego mikrofonu (patrz poniżej), który można znaleźć w większości mikrofonów pojemnościowych Sontronics.

PAD & FILTR

Ponieważ instrumenty i głosy mogą bardzo różnić się charakterem (podobnie jak metody, za pomocą których można je uchwycić), musisz być elastyczny. Aby mikrofony Sontronics były tak wszechstronne, jak to tylko możliwe i aby pomóc ci uzyskać najlepsze możliwe nagrania za każdym razem, większość mikrofonów Sontronics posiada filtry i tłumienie (pady) lub elementy sterujące padami.

FILTR DOLNOZAPOROWY/GÓRNOPRZEPUSTOWY

Filtr dolnozaporowy (lub górnoprzepustowy) ogranicza emisję niższych częstotliwości przechwytywanych przez mikrofon. Jak wspomniano powyżej, jest to szczególnie przydatne, gdy efekt zbliżeniowy może nie być pożądany lub gdy są wychwytywane dźwięki o niskiej częstotliwości, takie jak wibracje lub odległy szum uliczny. Jest to również bardzo przydatne, gdy źródło dźwięku ma niewielką lub niską częstotliwość wyjściową. W takim przypadku można włączyć filtr, aby dodać definicję do nagrania, jednocześnie ograniczając niepożądane szumy.

STEROWANIE TŁUMIENIEM / PADEM

Przełącznik pad służy do tłumienia (lub zmniejszania) czułości mikrofonu o określoną liczbę decybeli (zwykle -10 lub -20 dB). Jest to bardzo przydatne podczas nagrywania głośnego źródła dźwięku (na przykład trąbki granej bezpośrednio przy mikrofonie), które mogłoby przeciążyć wrażliwą wewnętrzną elektronikę i spowodować nieprzyjemne zniekształcenia. W takim przypadku pad można włączyć, aby zmniejszyć poziom dźwięku przechwytywanego przez mikrofon, jednocześnie pozwalając mu na wychwycenie i odtworzenie charakterystyki instrumentu.

ZASILANIE PHANTOM

Każdy mikrofon z aktywnym obwodem elektronicznym (w tym wszystkie mikrofony pojemnościowe i wstęgowe firmy Sontronics) będzie wymagał przesłania prądu stałego do mikrofonu przez trzeci pin kabla XLR.

Większość interfejsów audio, kart dźwiękowych i mikserów oferuje opcję zasilania fantomowego, zwykle przez przełącznik oznaczony jako 48 V (nawet jeśli niektóre interfejsy nie dostarczają nawet połowy tego napięcia!).

Jeśli używasz mikrofonu pojemnościowego lub wstęgowego marki Sontronics, po prostu upewnij się, że zasilanie phantom jest włączone, aby wewnętrzny obwód mikrofonu był zasilany, a mikrofon działał idealnie!

Mikrofony Sontronics Aria i Mercury są dostarczane z własnym zasilaniem i nie wymagają zasilania phantom. Upewnij się, że urządzenie ma wyłączone zasilanie phantom podczas korzystania z tych mikrofonów, aby nie zaszkodzić ich wewnętrznej elektronice.


#mikrofony Opublikowano w kategorii: AktualnościPoradniki

Komentarze

Radzias 12 dni temu
Będzie coś a pielęgnacji? Raz odsyłałem mikrofon na serwis i okazało sie ze wymaga czyszczenia po prostu ale mało materiałów
Torens 6 dni temu
Jest już. Nowy wpis. @Supersound- wszystko bardzo fajnie wyjaśnione.