MESS – sekwencer efektów, który zmienia podejście do brzmienia

MESS – sekwencer efektów, który zmienia podejście do brzmienia
Opublikował(a) Redakcja 17 dni temu 347 unikalnych wyświetleń Brak komentarzy

Polyend po raz kolejny przesuwa granice kreatywności. Ich najnowsze dzieło – MESS (Multi-Effect Step Sequencer) – to innowacyjne połączenie potężnego, wielościeżkowego sekwencera krokowego z zestawem efektów, jakich nie znajdziesz w żadnym innym pedale. Od klasycznych modulacji i pogłosów po eksperymentalne efekty, które dotąd nie istniały w formie stompboxa – MESS to urządzenie, które zrywa z rutyną.

Cztery ścieżki i nieskończone możliwości

Każdy preset w MESS składa się z czterech w pełni konfigurowalnych ścieżek efektów. Można dowolnie łączyć pogłos z delayem, granularny sampler z bitcrusherem czy spektralizer z filtrem. Nie ma żadnych ograniczeń – każda ścieżka może zawierać dowolny efekt spośród ponad 125 dostępnych w urządzeniu. Wszystkie efekty pracują w trybie stereo i nadają się do pracy z dowolnym źródłem dźwięku – od gitary po syntezatory.

Sekwencjonowanie jako klucz do ruchu i ekspresji

MESS to nie tylko zestaw efektów – to narzędzie, które pozwala tchnąć życie i rytm w każdą kompozycję. Użytkownik może niezależnie sterować długością i tempem każdej ścieżki, tworzyć polirytmiczne struktury, korzystać z opcji losowości (chance) oraz automatyzować zmiany parametrów w czasie. Dzięki temu zwykły pogłos może stopniowo się rozwijać, delay pulsować rytmicznie, a modulacje dostosowywać się do tempa utworu.

Tradycyjne brzmienie lub eksperyment

MESS zaskakuje wszechstronnością – może służyć jako klasyczna kostka efektów lub jako zaawansowane narzędzie do eksperymentalnego projektowania dźwięku. Po wciśnięciu przycisku „Play” sekwencer przekształca tradycyjny łańcuch efektów w dynamiczną, zmieniającą się strukturę.

Bogactwo efektów

Reverb i delay – siedem typów pogłosów z licznymi wariantami umożliwia uzyskanie wszystkiego: od subtelnych przestrzeni po rozbudowane ambientowe tekstury. Sekcja delay oferuje szeroki wybór: od ciepłych, analogowych opóźnień po cyfrowe powtórzenia w trybach jedno-, wielopunktowych i ping-pong.

Granularne i glitchowe przetwarzanie – dziewięć trybów granularnych i glitchowych umożliwia przekształcanie sygnału w czasie rzeczywistym: rozbijanie, zapętlanie, rozmywanie i przekształcanie go w mikrostruktury. Silniki granularne pozwalają tworzyć potężne tekstury, przesunięcia wysokości dźwięku oraz abstrakcyjne pejzaże dźwiękowe.

Kształtowanie, przester i filtry – od delikatnej saturacji, przez klasyczne overdrive’y, po ekstremalne przekształcenia sygnału za pomocą bitcrushingu i redukcji próbkowania. Dodatkowe korektory i filtry umożliwiają uzyskanie spójnego i dopracowanego brzmienia.

Przesuwanie wysokości i przetwarzanie spektralne – szeroki wybór narzędzi do harmonizacji, pitch-shiftingu i transformacji dźwięku w czasie. Silniki spektralne umożliwiają kreatywną manipulację całym zakresem częstotliwości.

Pętle i repetycje – zestaw efektów typu slicer i microlooper pozwala na tworzenie zapętleń, repitchingu, arpeggiów oraz efektów typu tape-stop. Dzięki losowości na poziomie kroków sekwencji MESS generuje dynamiczne struktury glitchowe i repetycje niedostępne w innych urządzeniach.

Kreatywność bez opóźnień

Urządzenie oferuje ponad 200 gotowych presetów i 1000 miejsc na własne konfiguracje. Intuicyjny interfejs z przypisanym pokrętłem do każdego parametru oraz wizualne informacje na ekranie sprawiają, że tworzenie niestandardowych łańcuchów efektów jest szybkie i przejrzyste. Dzięki 16-krokowemu padowi sekwencera można błyskawicznie zbudować sekwencję i skupić się na brzmieniu, nie na technicznych ustawieniach.

Specyfikacja techniczna

Wejścia i wyjścia:

  • Stereo TRS Line In
  • Stereo Line Out
  • MIDI In
  • MIDI Out
  • USB-C MIDI
  • Zasilanie: wejście 3,5 mm (500 mA)

Zawartość opakowania:

  • Urządzenie MESS
  • Zasilacz sprzedawany osobno

Wymiary i waga:

  • Wysokość (z gałkami): 3,3 cm
  • Szerokość: 28,2 cm
  • Głębokość: 20,7 cm
  • Waga: 1,2 kg

MESS to urządzenie stworzone z myślą o muzykach poszukujących świeżego podejścia do przetwarzania dźwięku. Idealnie sprawdzi się zarówno jako alternatywa dla klasycznego pedalboardu, jak i jako kreatywne narzędzie w setupie studyjnym lub na żywo. Od gitarzystów po producentów muzyki elektronicznej – MESS zmienia sposób myślenia o efektach, oferując niezliczone możliwości kreacji i eksperymentowania z dźwiękiem.

Przeczytaj opinie naszych klientów o produktach firmy Polyend:

#polyend Opublikowano w kategorii: Aktualności

Komentarze

Brak komentarzy