Mikrofony  Studyjne

Mikrofony Studyjne AUDIX

Mikrofony studyjne doskonale sprawdzą się w profesjonalnych studiach nagrań. Coraz częściej wykorzystywane są także do homerecordingu (nagrań muzyki w domowych studiach), przygotowywania wysokiej jakości podcastów, filmów na vlogi czy platformy streamingowe. Najlepszym rozwiązaniem do sesji nagraniowych jest mikrofon pojemnościowy posiadający koszyk antywstrząsowy, który odizoluje dźwięk od bodźców zewnętrznych. W sklepie muzycznym Supersound dostępne są profesjonalne mikrofony studyjne pojemnościowe, dynamiczne i wstęgowe oraz statywy do umieszczania całych zestawów. Sprawdź parametry dostępnych produktów i wybierz dobry mikrofon studyjny, który pozwoli Ci wykonywać perfekcyjne nagrania.

Audix jest amerykańską firmą założoną przez Cliffa Castle'a i Freda Bigeha w 1984 roku. Produkuje ona innowacyjny, wysoko wydajny i trwały sprzęt audio. W swoim asortymencie ma m.in. mikrofony dynamiczne, wokalne, pojemnościowe, studyjne i systemy bezprzewodowe.


Na skróty:

Mikrofony pojemnościowe

W studiach nagraniowych najczęściej wykorzystywane są mikrofony pojemnościowe. Potrzebują one zasilania zewnętrznego z miksera czy interfejsu audio (napięcie +48V). Mikrofon pojemnościowy studyjny (mikrofon zbiorczy) zbiera dźwięki z całego pomieszczenia i wyłapuje nawet najcichsze tony, dlatego bardzo ważne jest, aby sesje nagraniowe były wykonywane w idealnych warunkach akustycznych. Profesjonalne studia są odpowiednio wyciszone, ale w warunkach domowych warto zastosowań kabinę akustyczną. Mikrofon studyjny pojemnościowy posiada wysoką czułość. Szerokie pasmo przenoszenia połączone z neutralną charakterystyką brzmieniową zapewnia idealne odwzorowanie najdrobniejszych różnic w dźwiękach. Dobry mikrofon pojemnościowy świetnie sprawdza się podczas rejestrowania instrumentów akustycznych (np. gitary, fortepianu czy akordeonu) oraz partii wokalnych.

Warto jednak wiedzieć, że pojemnościowy mikrofon ma bardzo wysoką czułość, dlatego nagrania instrumentów o dużej głośności mogą sprawiać pewne trudności. Wtedy należy ustawić go ciszej lub zachować większą odległość od instrumentu.

Mikrofony pojemnościowe dzieli się na:

  • małomebranowe – o średnicy do 5/8 cala. Zapewniają wyższą dokładność odwzorowania dźwięków, szersze pasmo przenoszenia wysokich częstotliwości i bardziej neutralną charakterystykę brzmieniową. Ich słabszą stroną są wyższe własne szumy i nieco niższa czułość. Jako dobre mikrofony studyjne sprawdzą się do nagrywania instrumentów,
  • wielkomembranowe – o średnicy powyżej 3/4 cala. Są mniej dokładne od modeli z małą membraną, zapewniają węższe pasmo przenoszenia i mogą delikatnie koloryzować dźwięk. Są bardziej czułe i nie tworzą własnych szumów. Sprawdzą się jako profesjonalny mikrofon studyjny do nagrywania wokalu.

Mikrofony dynamiczne

Mikrofony dynamiczne są mniej czułe od pojemnościowych, dlatego nie zbierają dźwięków z całego pomieszczenia i nie wychwytują najcichszych tonów. Najczęściej są wykorzystywane na scenie (podczas koncertów, recitali i innych występów na żywo), a nie jako profesjonalny mikrofon studyjny. Zwykle mają także węższe pasmo przenoszenia i mniej neutralną charakterystykę brzmień, dlatego nie są najlepsze podczas nagrywania wokalu czy dźwięków instrumentów akustycznych. Mogą się jednak sprawdzić jako studyjny mikrofon, gdy chcemy nagrać głośne dźwięki o dużym natężeniu (np. perkusję czy głośne instrumenty dęte). Można je wykorzystać do nagrań również przy pogorszonych warunkach akustycznych, gdy dobry mikrofon pojemnościowy wychwyciłby dźwięki z zewnątrz.

Mikrofon studyjny – jaki wybrać?

Mikrofony profesjonalne coraz częściej wykorzystywane są nie tylko w sesjach nagraniowych kapeli i solistów, ale także do przygotowywania podcastów, filmów na vlogi czy YouTube. Sprzęt należy dobrać stosownie do konkretnego przeznaczenia. Tani mikrofon studyjny poradzi sobie z samym głosem. Nagrywanie wokalu połączonego z dźwiękami wielu instrumentów akustycznych i elektronicznych jest bardziej wymagające, dlatego niezbędny jest profesjonalny zestaw studyjny. Mikrofon studyjny USB można wygodnie podpiąć do PC lub laptopa z zainstalowanym oprogramowaniem do rejestracji głosu. Takie rozwiązanie dobrze sprawdzi się do podcastów czy śpiewu z elektronicznym podkładem w tle.

Do homerecordingu idealny będzie mikrofon pojemnościowy, który dobrze poradzi sobie z głosem, subtelnymi dźwiękami i wysokimi częstotliwościami. Do rejestracji perkusji, gitary basowej oraz innych głośnych instrumentów można wykorzystać mikrofon dynamiczny. Profesjonalne studio nagraniowe należy wyposażyć w mikrofony studyjne różnych typów, które będą ze sobą płynnie współpracować.

Mikrofony studyjne USB mogą posłużyć do obróbki dźwięków w oprogramowaniu DAW. Mikrofon pojemnościowy XLR z długim przewodem zapewnia najwyższą jakość przesyłu dźwięku, dlatego jest wykorzystywany w profesjonalnych zestawach nagłośnieniowych. Warto pamiętać, że aby podpiąć go do komputera, niezbędny będzie interfejs audio.

Mikrofon studyjny – cena

Cena za mikrofon studyjny zależy od jego budowy oraz parametrów, które zapewnia. Mikrofon USB pojemnościowy do komputera jest tańszy niż profesjonalny model z kablem XLR i szeregiem zaawansowanych funkcji pozwalających na najwyższą jakość nagrań. Tanie mikrofony studyjne można kupić już za około 300-400 zł. Sprzęt ze średniej półki może kosztować około 3 000 – 5 000 zł, ale cena za bardzo dobry mikrofon pojemnościowy do profesjonalnego studia nagrań może sięgać nawet 40 000 zł.

Mikrofony pojemnościowe – sklep Supersound

W Supersound przygotowaliśmy kompleksową ofertę nagłośnienia. W dziale tym Klienci mogą dobrać profesjonalny mikrofon pojemnościowy. Sklep muzyczny poleca dobre mikrofony studyjne Samson, RODE, AKG, Behringer, Neumann, SONTRONICS, Shure, Warm Audio i innych cenionych w branży producentów. Wśród asortymentu posiadamy dodatkowo mikrofony dynamiczne i wstęgowe, które również mogą stać się przydatne podczas sesji nagraniowych. Interesuje Cię gotowy zestaw studyjny? Mikrofon z koszykiem antywstrząsowym, statyw i inne akcesoria dobraliśmy w zestawy dopasowane do potrzeb profesjonalnych producentów muzycznych, domowych studiów nagrań czy osób przygotowujących podcasty.